Interculturality in the Development of Technology-Mediated Courses for Massive Health Education: A Systematic Review

08-10-2024

Foi hoje publicado em acesso aberto o artigo "Interculturality in the Development of Technology-Mediated Courses for Massive Health Education: A Systematic Review" que conta com a coautoria de Fátima Alves do Societies and Environmental Sustainability Research Group do Centre for Functional Ecology - Science for People & the Planet, Laboratório Associado Terra da Universidade de Coimbra e da sua extensão na Universidade Aberta de Portugal. 

Este estudo, desenvolvido no âmbito do Doutoramento em Relações Interculturais da Universidade Aberta de Portugal, analisa o papel dos Cursos Online Abertos e Massivos (MOOCs) na educação em saúde, destacando como estes ambientes virtuais de aprendizagem promovem a interculturalidade e o bem-estar social e de saúde em diversos contextos. A revisão sistemática analisou 15 estudos publicados entre 2016 e 2023, abrindo pistas sobre os principais processos no desenvolvimento de MOOCs destinados a profissionais de saúde e ao público em geral. Ao permitir a abordagem da diversidade cultural nos contextos de trabalho, os MOOCs têm revolucionado a educação à distância na área da saúde, oferecendo novos caminhos para a aprendizagem, formação e disseminação de conhecimento.

Convidamos a ler o artigo completo na revista European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education

#MOOCs #Interculturalidade #EducaçãoEmSaúde #AprendizagemVirtual #EducaçãoADistância #FormaçãoEmSaúde #EducaçãoInovadora #SaúdeEBemEstar


The open-access article "Interculturality in the Development of Technology-Mediated Courses for Massive Health Education: A Systematic Review" has been published today, co-authored by Fátima Alves from the Societies and Environmental Sustainability Research Group of the Centre for Functional Ecology - Science for People & the Planet, Terra Associate Laboratory, University of Coimbra, and its extension at the Open University of Portugal. 

This study, developed within the framework of the PhD in Intercultural Relations at the Open University of Portugal, examines the role of Massive Open Online Courses (MOOCs) in health education, highlighting how these virtual learning environments promote interculturality and social and health well-being across diverse contexts.The systematic review analysed 15 studies published between 2016 and 2023, offering insights into the key processes behind the development of MOOCs aimed at healthcare professionals and the general public. By enabling cultural diversity to be addressed in work settings, MOOCs have revolutionised distance health education, providing new pathways for learning, training, and knowledge dissemination.

This article is open access. Enjoy reading at  he European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education.

#Interculturality #HealthEducation #VirtualLearning #DistanceLearning #HealthcareTraining #InnovativeEducation #HealthAndWellbeing


Cit. APA 7:

Cunha, P. S. da, Barbalho, I. M. P., Fernandes, F. R. dos S., Romão, M. H., Valentim, J. L. R. da S., Coutinho, K. M. D., Araújo, K. S. de, Valentim, R. A. de M., Dias, A. de P., Baptista, N. A. do N., Silva, J. A. da, Clemente, H. A., Alves, F., & Coutinho, K. D. (2024). Interculturality in the development of technology-mediated courses for massive health education: A systematic review. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education (MDPI), 14, 2754–2771. https://doi.org/10.3390/ejihpe14100181

© 2022 Societies and Environmental Sustainability - Research Group | Todos os direitos reservados.
Desenvolvido por Webnode Cookies
Crie o seu site grátis! Este site foi criado com a Webnode. Crie o seu gratuitamente agora! Comece agora